Pagina's

maandag 14 februari 2011

Voordelen

Heeft het hebben van een kind met Coeliakie ook voordelen? Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik tot de conclusie kom dat dat soms best het geval is. Ik zal ze eens even op een rijtje zetten:
1. Firyel voelt zich nu stukken beter en heeftt weer energie, ziet er weer goed uit.
2. Ze komt ook weer aan in gewicht.
3. We eten nu veel verser en gevarieerder.
4. Ik ben echt plezier aan het krijgen in koken en bakken.
5. We eten nu weer dingen die we nooit gegeten hebben omdat het kant en klaar in de winkel altijd varkensvlees bevat (heb gister worstenbroodjes gebakken).
6. Je hebt altijd een gespreksonderwerp op feestjes.
7. Je ontmoet weer nieuwe mensen.

Zaterdag was ik met Firyel boodschappen aan het doen in de AH (waar ik voorheen nooit kwam, maar waar ik nu met enige regelmaat te vinden ben). Ik had een pak Schar meelmix in mijn karretje gegooid (voor de worstenbroodjes)en was vervolgens de chipszakken aan het inspecteren op gluten toen er ineens een mevrouw (ongeveer mijn leeftijd) naar mij toe kwam en vroeg: Heeft jouw dochtertje Coeliakie? Dus ik kijk haar vragend aan en geef bevestigend antwoord. Mijn dochter ook zegt ze, ze zag dat ik bij het GV schap meel had gepakt en in mijn wagentje had gedaan. Ze vertelde dat zij al 7 jaar bekend zijn hiermee (haar dochter was 1 jaar toen de diagnose gesteld werd)en ze vroeg hoe lang wij al ermee bezig zijn. Nou ehhhh, 3 maanden........ Nou, om een lang verhaal niet al te lang te maken kwam het er op neer dat we denk ik wel een half uur hebben staan praten in het chipspad van de Appie. Firyel zat, met een paar andere kinderen bij de kinder tv/ computer die in de winkel stond, te spelen, maar werd na een half uur toch wel wat ongeduldig *LOL*. Uiteindelijk het gesprek dus maar afgekapt hoewel we denk ik zo nog een half uur vol hadden kunnen maken. Hahaha, dat bedoel ik dus, je ontmoet nog eens nieuwe mensen en je hebt altijd wat om over te praten. Zo wordt boodschappen doen nog gezellig en leuk ook. Wie weet wie we volgende keer tegen komen!

2 opmerkingen:

  1. wat een heerlijke positieve instelling heb je en wat goed om daar af en toe bij stil te staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha ik maak ook regelmatig dat soort lijstjes voor mezelf, je moet de moed er toch een beetje inhouden!

    BeantwoordenVerwijderen